فورد در برابر فراری 2019 Ford v Ferrari

فیلم فورد در برابر فراری 2019 Ford v Ferrari در مورد یک طراح اتومبیل و رانندۀ حرفه ای است که برای کمپانی فورد کار میکنند. این دو در تلاشند تا اتومبیلی فوق العاده بسازند تا در مسابقه مقابل فراری برندۀ شوند...

معرفی فیلم فورد در برابر فراری 2019 Ford v Ferrari

فیلمی آمریکایی در سبک بیوگرافی، اکشن و درام است که در سال 2019 اکران شد. کارگردانی این فیلم را James Mangold بر عهده داشته و بازیگرانی نظیر کریستین بیل و مت دیمون در این اثر نقش آفرینی کرده اند. این فیلم برنده دو جایزه اسکار شد. مدت زمان فیلم 2 ساعت و 32 دقیقه است.

داستان در مورد یک طراح اتوموبیل به نام کارول شلبی و یک رانندۀ حرفه ای به نام کن مایلز است. این دو برای شرکت فورد کار می کنند. این دو با استفاده از قوانین فیزیک و ایده های شخصی خودشان در تلاش برای ساختن یک خودروی بی نظیر و انقلابی هستند تا در مسابقه مقابل فراری برنده شوند…

کریستین بیل در این فیلم بازی‌ای فوق العاده انجام داد اما در جشنواره اسکار به او کم لطفی شد و نامزدی کسب نکرد. همچنین این بازیگر برای بازی در این فیلم در کلاس های حرفه ای رانندگی شرکت کرده است.

نقد های فیلم بسیار خوب بوده و یکی از بهترین فیلم های سال 2019 به حساب می آید. طبق آمار سایت راتن تومیتوز 92 درصد منتقدان نسبت به این فیلم نظری مثبت داشته اند. همچنین در سایت IMDB نمرۀ 8.2 را دریافت کرده و با رتبه 182، در لیست 250 فیلم برتر تمام دوران قرار دارد.

جوایز و نامزدی ها:

برندۀ جایزه اسکار بهترین تدوین و بهترین تدوین صدا

نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین صداگذاری

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در فیلم درام در جشنوارۀ گلدن گلوب

برندۀ جایزه بهترین تدوین و نامزد دریافت جایزۀ بهترین فیلم برداری و بهترین صداگذاری در جشنواره بفتا

نظرات و نقدها 0

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *