مرد ایرلندی The Irishman 2019

فیلم مرد ایرلندی The Irishman 2019 در دهه ۱۹۵۰ میلادی، راننده کامیونی به نام فرانک شیرن (رابرت دنیرو) با راسل بوفالینو (جو پشی)، از روسای مافیا ارتباط برقرار می‌کند. شیرن همزمان با بالا رفتن رتبه خود و تبدیل شدن به یک قاتل قراردادی مجرب، شروع به کار برای جیمی هوفا (آل پاچینو) می‌کند.

معرفی فیلم مرد ایرلندی The Irishman 2019

مرد ایرلندی یا آیریش‌من فیلمی جنایی و آخرین ساخته مارتین اسکورسیزی کارگردان محبوب و معروف آمریکایی است که در سال ۲۰۱۹ توسط نتفلیکس منتشر شد، نویسندگی این فیلم توسط استیون زایلیان فیلم‌نامه نویس ارمنی‌تبار از روی کتابی به نام I Heard You Paint Housesنوشته شده است، این فیلم شامل سوپراستار‌ها و بازیگران مطرح آمریکایی مانند رابرت دنیرو، آلپاچینو و جو پشی است.

این فیلم بلافاصله پس از انتشار فیلم قبلی مارتین اسکورسیزی یعنی خاموشی در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در همان ماه اول رابرت دنیرو، آلپاچینو و جو پشی به عوامل فیلم اضافه شدند، دنیرو بعنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هم فعالیت می‌کرد، همچنین جو پشی از بازنشستگی غیر رسمی خود برای این فیلم درآمد. این فیلم با بودجه ۱۵۹ میلون دلاری و مدت ۲۰۹ دقیقه‌ای خود یکی از گران‌ترین و طولانی‌ترین فیلم‌های اسکورسیزی به شمار می‌رود.

این فیلم نامزدی‌های زیادی در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره‌اسکار به دست آورد، این فیلم در ۱۰ رشته مختلف نامزد دریافت اسکار است که بعضی از این رشته‌ها عبارتند از: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مکمل، بهترین فیلم الهام گرفته شده و… علاوه بر آن این فیلم با نظر مثبت منتقدان نیز همراه بود و موفق شد تا نمره ۹۶ را در سایت Rotten Tomatoes و نمره ۹۴ را در سایت Metacritic به دست آورد.

در دهه ۱۹۵۰ میلادی، راننده کامیونی به نام فرانک شیرن (رابرت دنیرو) با راسل بوفالینو (جو پشی)، از روسای مافیا ارتباط برقرار می‌کند. شیرن همزمان با بالا رفتن رتبه خود و تبدیل شدن به یک قاتل قراردادی مجرب، شروع به کار برای جیمی هوفا (آل پاچینو) می‌کند. هوفا از رهبران اتحادیه کارگران در آمریکا بود که با مافیا و جرائم سازمان یافته ارتباط داشت. این فیلم داستان زندگی شیرن را دنبال می‌کند که گذشته خود را در دنیای جرم و جنایت به یاد می‌آورد و همچنین نقشی که در ناپدید شدن جیمی هوفا در سال ۱۹۷۵ داشته‌است.

عوامل ساخت فیلم:

کارگردان: مارتین اسکورسیزی
تهیه‌کننده: مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو
فیلم‌نامه نویس: استیون زایلیان
موسیقی: روبی روبرتسون
فیلم‌برداری: رودریگو پریتو
شرکت تولید: نت‌فلیکس

 

نظرات و نقدها 0

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *