اخراجی ها 1 تا 3

اخراجی ها , وقتی عاشق بشی حاضری عوض بشی برای رسیدن به اون کسی که میخوای شخصیت اصلی داستان فیلم که مجید نام دارد و در محله با نام مجید سوزوکی معروف و تازه از زندان آزاد شده است شایع می کند که از سفر زیارتی آماده است تا بتوان چهره بهتری از خود نشان دهد اما خیلی زود دستش رو می شود و ماجراهای اصلی شروع می شود...

توضیح کلی در مورد سری اخراجی ها:

اخراجی ها فیلمی ایرانی در سبک کمدی، اجتماعی و جنگی است که به کارگردانی مسعود ده نمکی ساخته شد. این سری که شامل سه فیلم است جزو مشهور ترین و پرفروش ترین آثار تاریخ سینمای ایران به حساب می آید. بازیگرانی نظیر امین حیایی، اکبر عبدی، جواد هاشمی و محمدرضا شریفی نیا در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

این سه فیلم همگی در سال اکران خود پرفروش ترین فیلم سال بوده اند و در مجموع فروشی بیش از 16 میلیارد تومان داشته اند. شما می توانید در این مطلب هر سه فیلم را با بهترین کیفیت دانلود کنید.

داستان از جایی شروع می شود که مجید که یکی از اراذل محل هست عاشق دختر پیرمرد عارف محل یعنی میرزا می شود. میرزا به مجید می گوید تنها زمانی اجازۀ این ازدواج را می دهد که مجید سر به راه شود. حال او برای اثبات این عمل به همراه دوستانش که آنها نیز همگی ارذل هستند راهی جبهه می شوند و ماجراهای جالبی رقم می زنند…

مدت زمان فیلم 104 دقیقه است.

این فیلم پس از اکران به سرعت تبدیل به پر بیننده ترین و محبوب ترین فیلم های آن سالها شد و در نهایت توانست در سینماها بیش از 2 میلیارد تومان فروش داشته باشد. با این حال این فیلم در خارج از ایران زیاد مورد استقبال قرار نگرفت و نمرات پایینی دریافت کرد.

خوب است بدانید این فیلم در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه و بهترین صدابرداری شد.

_______________________________________________

اخراجی ها 2 (1387)

بعد از موفقیت کم نظیر فیلم اول، دنبالۀ آن نیز ساخته شد و یک سال بعد اکران شد.

داستان در ادامۀ فیلم اول روایت می شود. اعزامی های جبهه توسط سربازان عراقی اسیر شده و به عراق برده شده اند. خانواده های آنان نیز که در هواپیما به مقصد مشهد بوده اند بر اثر ربوده شدن هواپیما توسط منافقین به عراق برده شده اند…

این فیلم با احتساب نرخ تورم با بیش از 40 میلیارد تومان فروش، پرفروش ترین و پر مخاطب ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. فروشی در این حد در آن زمان تا به حال در سینمای ایران اتفاق نیفتاده بود.

این فیلم در بیست هفتمین دورۀ جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین کارگردانی شد. همچنین کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.

_____________________________________________

اخراجی ها 3 (1389)

دو سال بعد پس از انتظارات فراوان قسمت سوم اخراجی ها اکران شد. این فیلم ابتدا در سال 1389 اکران در تالار بزرگ کشور به اکران خصوصی در آمد و مدتی بعد در سینماهای سراسر کشور پخش شد. مدت زمان فیلم 115 دقیقه است. همچنین رضا رویگری ستاره جدید این فیلم بوده است.

در این فیلم جنگ دیگر به پایان رسیده و همرزمان به شهرشان برگشته اند و همه پی کسب و کارشان رفته اند. انتخاباتی در تهران برگذار شده است که حاجی گیرینف یکی از نامزد ها است. آنها می خواهند برای تبلیغ خود از رزمندگان جنگ استفاده کرده و به همین ترتیب پای برخی از آنها به تلویزیون و رسانه ها کشیده می شود…

این فیلم پس از اکران بیش از 4 میلیارد تومان فروش داشته است و پرفروش ترین فیلم 1390 است. همچنین این فیلم به دلیل اشاره هایی به دورۀ دهم انتخابات ریاست جمهوری حواشی زیادی داشته است.

نظرات و نقدها 0

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *