داش آکل

فیلم داش اکل برگرفته از داستانی از کتاب سه قطره خون صادق هدایت به نام داش آکل می باشد. قهرمانی، صداقت و مردانگی از ویژگی های داش آکل است. شبی که از روی مردانگی دختر مورد علاقه اش را به عروسی دیگری در می آورد با دشمن دیرینه اش در خیابان رو برو می شود....

دانلود فیلم داش آکل جدید  و با کیفیت عالی

دانلود فیلم ایرانی ” داش آکل” با پخش آنلاین و رایگان

 

درباره این فیلم سینمایی:

فیلم داش آکل به کارگردانی محمد عرب در سال 1396 تولید شد.

این فیلم برگرفته از داستان داش آکل نوشته صادق آل احمد است که این داستان در کتاب سه قطره خون ایشان نوشته شده است.

دانلود رایگان فیلم داش آکل

دانلود رایگان فیلم داش آکل

فیلم داش آکل برای اولین با در سال 50 به کارگردانی مسعود کیمیایی ساخته شد که در آن زمان بازیگری مانند بهروز وثوقی در آن ایفای نقش می کرد. این فیلم جایزه بهترین فیلم به مفهوم مطلق، بهترین کارگردانی، بهترین هنرپیشهٔ مرد نقش دوم، بهترین فیلمبرداری. جشنواره سینمایی سپاس تهران ـ دوره چهارم  ۱۳۵۰ و نیز جایزه دیپلم افتخار نقش اول مرد، جشنواره بین‌المللی فیلم تاشکند ۱۳۵۱ بدست آورد.

اکنون آقای محمد عرب همان فیلم را با امکانات و روشهای امروزی مجدد تولید نموده است.

دانلود فیلم ایرانی داش آکل

دانلود فیلم ایرانی داش آکل

داستان داش آکل:

یک حاجی شیرازی که آوازه و خوشنامی داش آکل را شنیده بود روزی با او همسفر می شود و چون می دانسته که داش آکل صفاتی مانند صداقت و مردانگی و قهمانی در وجودش است به او می سپارد که بعد از مرگش به املاک و زندگی او رسیدگی کند.

بعداز اینکه داش آکل با خانواده حاجی روبرو می شود به دختر او دل می بندد وعاشق او می شود. ولی دختر حاجی سن کمی دارد، زین سبب داش آکل به شراب خواری روی می آورد.

فردی به نام کاکا رستم که بارها از داش آکل در جدال تن به تن شکست خورده، کمر دشمنی با او بسته و بارها در اجتماعات مختلف و در غیاب داش اکل رجز خوانی می کند.

داش آکل دختر حاجی را به یکی از خواستگانش می دهد، زیرا ازدواج او را با خود که سن زیادی دارد به دور از غیرت و اصول اخلاقی می داند.

در شب عروسی، داش آکل به میخانه می رود و در راه برگشت به خانه با کاکا رستم روبرو می شود….

نظرات و نقدها 0

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *