فروشنده

فیلم فروشنده، داستان زن و شوهری به نام عماد و رعنا است که نمایشنامه مرگ فروشنده را آرتور میلر را اجرا می کنند. آنها به دلیل نشست زمین مجبور می شوند خانه خود را ترک کنند و به خانه ای می روند که قبل از انها زنی بدکاره به نام آهو در ان ساکن بوده و مشکلاتی برای آنها رقم می خورد....

دانلود فیلم فروشنده با کیفیت عالی

دانلود فیلم ایرانی فروشنده با پخش آنلاین، لینک مستقیم و رایگان

 

توضیحاتی درباره این فیلم:

فیلم فروشنده، به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی که پیش از این “برسد به دست آهو” نام داشت، در اواسط  فیلمبرداری نامش تغییر کرد و با نام “فروشنده” وارد بازار شد. این فیلم در جشنواره کن عنوان بهترین فیلم نام معرفی شد و جایزه بهترین بازیگر مرد  که شهاب حسینی بود را دریافت نمود. فیلم فروشنده فیلم است که در اسکار ۲۰۱۷ به آکادمی اسکار معرفی شد و در اسفند 1395 جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را نصیب خود کرد.

دانلود رایگان فیلم فروشنده

دانلود رایگان فیلم فروشنده

داستان فیلم:

نمایشنامه ای به نام مرگ فروشنده را آرتور میلر نوشته است. زن و شوهری به نام رعنا و عماد در حال اجرای تئاتر آن هستند. این زن و شوهر به دلیل نشست زمین مجبور به ترک خانه خود می شوند و به اصرار بابک که یکی از دوستانشان است به خانه می‌روند که که قبل از آنها زنی به نام آهو در آنجا ساکن بوده و به بدنامی شهرت داشته است. در اوایل مهاجرت مشکلی برای آنها پیش نمی آید، ولی بعد از آن اتفاقات غیر قابل کنترلی برای آنها رخ می دهد….

برخی منابع اعلام کرده‌اند که داستان این فیلم با دو داستان سینمایی دیگر یعنی فیلمنامه “حقایق درباره لیلا دختر ادریس” اثر بهرام بیضایی و فیلم “مستاجر” اثر رومان پولانسکی همانند است.

پروانه ساخت این فیلم در مهرماه ۱۳۹۴ از سازمان سینمایی دریافت شد. آقای اصغر فرهادی قرار بود فیلمبرداری آن را در اسپانیا آغاز کند و یک سال هم برای پیش تولید فیلم زمان داشت. ولی تصمیم گرفت فیلم خود را در ایران بسازد. در اواسط فیلم برداری یدالله نجفی صدابردار با سابقه این فیلم درگذشت و فیلمبرداری یک هفته به تعویق افتاد. سرانجام این فیلم در ۷ اسفند به پایان رسید.

فیلم فروشنده از استقبال بسیار خوبی مواجه شد و آراء مثبتی را دریافت کرد. از جمله این آراء می توان سایت راتن تویتوز با استناد به ۴۸ نقد، نمره ۹۷ از 100 را دریافت کرد. در سایت متاکریتیک با توجه به ۳۶ امتیاز، نمره ۸۵ از ۱۰۰ را دریافت کرد.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، مهدی کوشکی، فرید سجادی حسینی، مینا ساداتی، احترام برومند، مارال بنی آدم، شیرین آقارضاکاشی،  مجتبی پیرزاده، سام ولی پور، صحرا اسداللهی، محمد فرهادی پور، عماد امامی

نظرات و نقدها 0

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *