مکرمه

فیلم مکرمه مستندی از زندگی زنی به نام مکرمه قنبری از توابع مازندران است که در سن 67 سالگی شروع به کشیدن نقاشی می کند و شهرت جهانی پیدا می کند. هم اکنون سالانه افراد زیادی به خانه او که به موزه تبدیل شده می روند و از آثارش دیدن می کنند.

دانلود فیلم ایرانی مکرمه با کیفیت عالی

دانلود فیلم مکرمه با لینک مستقیم

 

توضیحاتی درباره این فیلم:

فیلم مکرمه مستندی است از زندگی زنی به نام مکرمه قنبری که در یکی از روستاهای مازندران زندگی می کند. مکرمه ( ننه مکرمه ) خواندن و نوشتن نمی داند، ولی یکباره شروع به نقاشی کشیدن می کند و رویاهای خود را به تصویر می کشد.

دانلود فیلم ایرانی مکرمه

دانلود فیلم ایرانی مکرمه

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم مختاری تهیه و تولید شده است. فیلم مکرمه در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی حضوری پررنگ داشته است و جوایز متعددی را کسب نموده که می توان از دریاف جایزه بهترین فیلم حرفه‌ای مستند در کنکور ردپای زندگی، جایزه طلایی کشورهای داو، زنگبار، دیپلم افتخار جشنواره بین‌المللی سانفرانسیسکو آمریکا نام برد.

پیش از این فیلمی توسط رضا ماهیچی در سال 1998 از مکرمه و آثارش ساخته شده بود.

دانلود رایگان فیلم مکرمه

دانلود رایگان فیلم مکرمه

مکرمه (ننه مکرمه ):

مکرمه در سبک نقاشی پست مدرنیسم دارای شهرت جهانی است. ایشان در سال 2001 به عنوان بانوی نقاش ایرانی در دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد معرفی شد.

مکرمه زنی بیسواد بود که در سن 67 سالگی به یکباره به نقاشی روی آورد و اولین نمایشگاه از آثار خود را در سال 1374 برگزار نمود. پس از آن نمایشگاه های زیادی از ایشان در سراسر جهان برگزار شد و هنوز هم نمایشگاه آثارش دایر می شود.

ننه مکرمه در آبان 1384 دار فانی را وداع گفت. اکنون افراد بسیاری سالانه از خانه ایشان به عنوان آثار باستانی شناخته می شود دیدار می کنند.

 

عوامل این فیلم:

نویسنده و کارگردان: ابراهیم مختاری

تهیه‌کننده: ابراهیم مختاری

تدوین: افسر نظری

تصویربردار: رضا جلالی، مجید صباغ

صدابردار: مرتضی دهنوی

صداگذاری و میکس: جهانگیر میرشکاری

 

 

نظرات و نقدها 1

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Rezaneystany
    0

    کاش خلاصه آنلاین بود چون گوشیم رم نداره